maandag 3 februari 2014

Intussen...meanwhile

...groeit mijn stapeltje blokken gestaag. Dit zijn mijn 'leaders and enders' tijdens het naaien. Ik naai rode en ecru stroken, snij daar reepjes van en die zet ik weer aan elkaar. De andere blokjes, de donkerbruine en de 'middens' snij ik in vierkanten en leg ze per stapel klaar. Ik prik ze vast op mijn strijkblok en dat ligt voor het grijpen naast de naaimachine. 

...my pile of blocks is growing. These are my leaders and enders. I sew ecru and red strips, cut them up, and sew blocks of four. The other ones are cut seperately and I make piles of each. I pin them in the right position and this is besides my sewing machine, ready to sew. 

Zo tussen de bedrijven door groeit er al best een bergje, hier liggen ze met 10 bij elkaar. 
Voor een grote quilt moet ik 144 blokken hebben. 
Als je snel rekent zie je dat ik nog wel even door kan :-)!

The pile is growing...here I have made piles of 10 blocks. 
I need 144 for a big quilt..I can continue for a long time :-)


4 opmerkingen:

Phyllis zei

Wat een gaaf project! Enig met die rode blokjes ertussen.

marianne zei

mooie stofjes er tussen !!!!
En mooi blokjes !!

martine zei

Wat een goed idee de restjes zo op te maken.

Every Stitch zei

This is beautiful - love the colours and so nice to see the bits of chintz mixed in there! Thanks for showing how you are piecing. Look forward to seeing it come together.
Hilda